Pages

Aktiviti sekolah kami


__________________________________________________________________
Sukan Kejohanan Pendidikan Khas









_________________________________________________________________


Pada 18 Januari 2012 sekolah menengah kebangsaan bidor telah mengadakan kejohanan merentas desa peringkat sekolah.acara ini telah disertai oleh semua pelajar sekolah ini.kategori yang di sediakan ialah 
Lelaki A(bawah 18tahun ),Perempuan A(bawah 18tahun),
Lelaki B(bawah 15tahun),Perempuan B(bawah 15tahun) dan pendidikan khas.

permulaan merentas desa oleh semua pelajar
kemuncak kepada acara merentas desa.
aktiviti ini bukan sahaja dapat mencergaskan badan malah mencerdaskan minda.

___________________________________________________________________




Kali ini kami nak berkongsi cerita 
masa kami buat experiment katak.
Erghhh..gelinya..
semua pelajar cakap macam tu..
tapi waktu buat experiment semua berebut-rebut nak buat.
Memang tak tipulah 
memang best..
kita dapat tengok hati,paru-paru katak.
semua organ nya kecil-kecil je.

Antara gambar yang dapat kami kongsikan..






ini waktu katak masih hidup..






Ha!!
tamat dah riwayat hidup katak ni..
Pempedahan bermula






Walaupun katak ni kita nak bedah
kita kena bedah dengan baik janganlah seksa nya.

tekun tak nak seksa katak ni..





pembedahan berjaya!!

_________________________________________________________________

Majlis perasmian telah diadakan pada 30 April 2012 di Tapak Perhimpunan SMK Bidor.Majlis ini telah dirasmikan oleh Pn.HJH Hamidah Binti Mohd. Ibrahim,Pengetua SMK bidor.

Gambar semasa majlis perasmian..

 
          
          Perasmian bersama Pn. Pengetua                                              
          Volcano tiruan....
Cantik tak??
       Tak sempat nak tangkap masa benda nih meletus...

Di antara matlamat dan objektif Minggu Sains Dan Matematik ini ialah:
1. Memperkasakan diri pelajar dengan ilmu sains dan matematik
2. Mendedahkan pelajar kepada dunia aplikasi sains dan matematik dalam kehidupan masa kini
3. Memberi kesedaran kepada pelajar bahawa sains dan teknologi mampu meningkatkan taraf
hidup masyarakat dan diri

_____________________________________________________

Pameran Sains telah diadakan Pada 3 Mei 2012  di SMK Bidor :

Antara gambar semasa pameran sains...













                                      

________________________________________________________________________